Nieuwe beschikking huurtoeslag per 1 juli 2009

Ontvangt u huurtoeslag? Dan hoeft u de nieuwe huurprijs per 1 juli niet meteen door te geven aan de Belastingdienst/Toeslagen. In veel gevallen geeft uw verhuurder De Maashoek die automatisch door aan de Belastingdienst/Toeslagen.
U ontvangt voor 1 juli 2009 een nieuwe beschikking huurtoeslag waarin de nieuwe huurprijs is verwerkt. Als de Belastingdienst de gegevens niet goed of niet op tijd heeft ontvangen, verzoekt de Belastingdienst u alsnog zélf de nieuwe huurprijs door te geven. U ontvangt dan van de Belastingdienst een apart bericht. Tot die tijd hoeft u niets te
doen.’

Belangrijk: voorkom dat u huurtoeslag moet terugbetalen!
Hebt u aangifte inkomstenbelasting gedaan en daarbij ziektekosten en andere buitengewone uitgaven afgetrokken? Dan klopt de schatting van uw inkomen 2009 misschien niet.
In 2009 zijn de voorwaarden voor buitengewone uitgaven aangepast. Hierdoor is uw schatting van het inkomen mogelijk te laag. Voorkom dat u later geld moet terugbetalen en bereken uw inkomen opnieuw. Kijk hiervoor op www.toeslagen.nl. Hebt u uw toetsingsinkomen voor 2009 al doorgegeven? Dan hoeft u niets te doen.
Wilt u hulp bij het berekenen van uw inkomen? Ga dan naar het belastingkantoor in uw regio. Als u lid bent van een  vakbond of ouderenbond, kunt u ook daar terecht. Neem uw laatste aangifte en aanslag inkomstenbelasting mee, en ook  de brieven over de hoogte van uw toeslagen 2009. Deze hebt u in december 2008 ontvangen. U kunt ook de BelastingTelefoon bellen: 0800 – 0543, van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van  8.00 tot 17.00 uur.’